القائمة الرئيسية

الصفحات

متاعب الحياة 2 الحلقه السابعه بقلم هويدا زغلول

 متاعب الحياة

الحلقه السابعه 

بقلم دوداا حوده

سهير :لا يا خالتو 

الخاله :طيب ليه كده 

سهير :انا اللي عملته مش هوين ومحدش هينسي 

الخاله :هو موافق ملكيش دعوه

سهير :خلينا كده احسن 

الخاله : انتي زعلانه مني صح 

سهير :لا بس انا نفسي اسافر برا 

وابدا حياه جديده 

الخاله :طيب اعملي كده مع محمود 

سهير : لا معلش انا لازم امشي 

الخاله :حبيبتي أنا اتمنالك كل خير 

سهير :انا لازم امشي 

الخاله :هتيجي تاني 

سهير : باذن الله 

اسامه :انا مش عارف اشكرك ازاي والله 

سهير :علي اي احنا فعلا اخوات انا وعبير 

اسامه :واتمني أن انا كمان اكون اخوكي 

لو عوزتي اي حاجه في أي وقت تحت امرك 

سهير :باذن الله هاجي 

الخاله :حقك عليا والنبي يا بنتي 

سهير : مبروك ل عبير يا خالتو 

عبير :اي ده انتي ماشيه 

سهير :ايوه ماشيه هكلمك 

عبير :حبيبتي خدي بالك من نفسك 

سهير : انتي كمان ومشيت 

وعبير كمان مشيت 

اسامه :حقك عليا 

عبير :كنت ندمانه علي كل لحظه قولتك 

فيا بحبك 

اسامه :وانا ندمان اني زعلتك 

عبير :زعلانين انتي كسرت خاطري 

اسامه :حقك عليا وأقسم بالله عمرها 

ما هتكرر تاني انا مكنتش متخيل انك 

ممكن تمشي فعلا 

عبير :لا والله فاكر أن انا هقول اي 

اسامه :خلاص بقي مش عايزين كلام 

في مشاكل حقك عليا 

عبير :خلاص 

اسامه :بحبك 

عبير :للاسف وانا بموت فيك 

اسامه : ربنا يخليكي ليا 

وفي فيلا حازم 

سهير :مساء الخير 

حازم :مساء الخير عامله اي 

سهير :الحمد لله تمام اي ده احنا 

عندنا ضيوف 

حازم :دي اميره زملتي

اميره :بس 

حازم : ههههههههه وحبيبتي كمان 

سهير :حبيبي اهلا بيكي يا اميره 

اميره :الحمد لله حازم كلمني عنك 

كتير اوي لدرجه اني بغير منك 

حازم :سهير دي حبيبتي 

اميره :بس انتي رجعتي من السفر أمتي 

حازم :منا قولتك من كام شهر بس 

اميره :سعيده اني شوفتك 

حازم :مالك فيكي اي 

سهير :ابدا وانا كمان سعيده اني شوفتك 

حازم :احنا خارجين نتغدا برا تيجي معانا

سهير :لاااااا مش عايزه اكون عزول 

اميره :اخس عليكي ازاي تقولي كده 

سهير :لا بجد مش قادره وبعدين هروح 

اشوف بابا 

حازم :فيكي حاجه متغيره 

سهير :والله هكون تمام 

حازم :اتمني كذلك 

سهير :هطلع اغير وانزل 

حازم :هستناكي اوصلك 

سهير :ماشي وراحت فعلا فيلا ابراهيم 

ابراهيم :سهير حبيبتي عامله اي 

سهير :الحمد لله تمام انت عامل اي 

ابراهيم :بقيت كويس لما شوفتك 

سهير :ربنا يخليك ليا 

ابراهيم :امال فين حازم 

سهير :خرج 

ابراهيم :مع اميره 

سهير :انت كمان عارف ب اميره 

ابراهيم :بنت حلال عقبال أبن الحلال 

اللي يجيلك يارب 

سهير. : ربنا يخليك وموبيل سهير رن 

حسام :عامله اي 

سهير :الحمد بخير 

حسام :مش عارف بقيت احس أن 

حاجه نقصاني عالطول عايزك جنبي 

سهير :انا مش مصدقك بعد كل اللي 

عرفته 

حسام :ايوه انا عايز اجي اتقدم ليكي 

سهير :معقول بسرعه كده

حسام :ايوه بسرعه ها اكلم اخوكي 

سهير :طيب اصبر شويه 

حسام  :لا انا حاسس ان انتي كمان عايزني 

سهير :طيب اظبط اومري 

حسام:هاتي رقم حازم 

سهير :طيب وفعلا كلم حازم وجه 

الفيلا بليل 

سهير :عامل اي 

حازم :بخير الحمد لله 

سهير :,اميره روحت 

حازم :ايوه 

سهير :طيب هقوم انام عايز حاجه 

حازم :,مش عايزه تقولي ليا حاجه 

ابراهيم :هو فيه اي 

حازم :,فاكر يا بابا الدكتور اللي 

عالجلك في المستشفي

ابراهيم :مالو فيه اي 

حازم  :عايز يخطب سهير 

سهير :هو برضه كلمك 

حازم :هو جاب رقمي منين 

سهير :مني انا شوفته امبارح وطلب

رقمي وفعلا خدو وبعدين طلب رقمك 

حازم :وانتي رايك اي 

سهير :اللي تشوفه 

ابراهيم :هو ابن حلال يابني ولا اي 

انت اكيد شوفته 

حازم : باين عليه كويس

سهير : وشكله طيب اوي وغلبان

حازم :يعني موافقه 

سهير :مش عارفه 

حازم : على العموم انا قلت له يجي يشرب معانا  الشاي بكره بعد اذنك 

طبعا يا بابا 

ابراهيم :حبيبي انت الخير والبركه برضه 

وتاني يوم كانت اميره مع سهير 

اميره :مالك متوتره ليه كده 

سهير :,خايفه اوي 

اميره ،:الف الف مبروك 

سهير :مش عارفه حاسه ان فيه مصيبه 

هتحصل 

اميره :ليه بس كده 

سهير :قلبي بيقولي 

اميره :ربنا يستر بس بابا شكله راجل 

عادي اوي يعني لابس جلابيه 

سهير :انتي شوفتيهم 

اميره :ايوه يلا بينا بقي وخرجت سهير 

سهير :مساء الخير 

برعي :مساء الخير 

سهير :المعلم برعي ووقعت اغم عليها 

وده المعلم برعي اول راجل راح بيت 

كوثر وشاف سهير هناك وعاملها زي بنته 

يتبع 
















تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع