القائمة الرئيسية

الصفحات

#رائحه_الموت (الجزء الرابع)

#الكتابه_آيه_عادل

حسيت اني مذهوله من اللي بسمعه من الست 

صفيه: ربنا يصبرك ويقدركم علي تربيه ابنها ، اللي خلف مامتش 

طلعت المشرحه وانا مستغربه ، صحيح قلب الام ده مايتعوضش ، بصيت في الظرف اللي فيه الفلوس كان تقيل مش خفيف خالص سيبته وكملت بقيه اليوم انا وسعاد وماجتش حالات تانيه ، روحت البيت وأول ماروحت فتحت الظرف لقيت فيه فلوس كتير كلهم متينات عديتهم لقيتهم 1000آلاف جنيه فرحت جداااا وشيلتهم وخرجت لاخواتي 

صفيه : ساره ، صفاء انتو فين

ساره : نعم يا صفيه ، عايزه حاجه 

صفيه : أيوه ، انتو بتعملو ايه 

صفاء : قاعدين بنذاكر

صفيه : طيب اعملو حسابكم يوم الجمعه هننزل نجيب حاجات 

ساره : انتي اكيد قبضتي 

صفيه : لا طبعا لسه بس عايزه اجيبلكم شويه حاجات 

خلصت كلامي مع اخواتي وعدت الأيام ونزلنا وجيبتلهم شويه حاجات في جهازهم ، فرحت اوي ان شويه حاجات اتشالو من علي قلبي ، عدت الأيام عادي جدا اتعودت علي الجثث كل جثه ليها حكايه وبتقولها ، بصراحه الشغل معاهم مريح اصل دول لا حول لهم ولا قوه ساعات بيجننوني بس الشغلانه دي هي اللي بيجي منها فلوس كويسه 

بعد مرور 6 شهور

مسعد : يا صفيه مش كل مره تقفلي معايا في الكلام 

صفيه : أنا في رقبتي بنتين بجهزهم وبعلمهم وبربيهم هتيجي تشيل معايا ؟

مسعد : هشيل 

صفيه : النهارده شيلت بعد سنه هتقولي كفايه ، بص يا مسعد عايز تستناني لما اجهز أخواتي ماشي مش عايز ربنا يوفقك ويكرمك ببنت الحلال 

مسعد : انتي بنت الحلال ، هفضل معاكي 

اتكسفت اوي من كلام مسعد انا فعلا عمر ماحد قالي كلمه حلوه ، طلعت علي شغلي وبعد ما خلصت وقبضت مشيت وطلعت جري علي معرض الموبيليات ادفع اقساط الحاجه اللي وخداها عشان أخواتي اصل جيبتلهم كل الاجهزه الكهربائيه وكمان الصيني والحلل وبخلص كل شهر في الهدوم والرفايع وكمان جددت الشقه بيضتها وكمان جيبت انتريه نص عمر عشان شكلنا قدام اهل خطيب صفاء اللي جه واتقدملها وخطبها 

صفيه : ازيكم يا بنات ، ايه الاخبار 

صفاء : زي الفل يا حبيبتي الحمد لله 

لقيت مسعد بيرن عليا 

مسعد : وحشتيني 

صفيه : أنا مش بتاعت الحوارات دي 

مسعد : صفيه انا شاريكي وعايز اتجوزك 

صفيه : لما اطمن علي صفاء في بيتها هنتجوز 

قفلت مع مسعد ولقيت نفسي عايزه انام بس الغريبه ان قلبي مقبوض معرفش ليه ، نمت وحلمت ب مسعد متكتف وانا اللي في ايدي افكه وفيه حاجه بعداني عنه وفي جثه نايمه علي سرير حديد ومتكفنه معرفش فيها ايه ، صحيت مفزوعه لقيت ميعاد الشغل جه وروحت الشغل 

صفيه : مالك يا مسعد 

مسعد : مافيش مافيش يا صفيه 

طلعت وانا مستغربه رد مسعد وتوتره ومشي وسابني ، طلعت لقيت صوت زي دربكه في العنبر الحريمي وسعاد بتقول بسرعه قبل ماتيجي ، عملت نفسي عبيطه ودخلت لقيتها هي ومدكور واقفين ، بصراحه جه في بالي ان هي ومدكور فيه بينهم حاجه الله يسامحني بقي ، بس اللي لفت نظري لما سعاد خرجت شميت ريحه موت ، أيوه اصل بقيت أشم ريحه الموت والجثث وايدي راحت لتلاجه وجيت افتحها لقيت جثه ، ده طبيعي عادي ، بس اللي مش طبيعي ان الجثه مش متسجله في السجلات خالص ، عملت نفسي مش واخده بالي وعديت اليوم واليوم ده برضو ماكنش فيه جثث خرجت لقيت مسعد قدامي 

صفيه : بردو مش هتقولي حاجه 

مسعد : ممكن نتمشي طيب بعيد عن هنا بالله عليكي 

صفيه : ماشي ، يلا 

مسعد : صفيه انا خايف اوي ، انا عارف اني غلطان ، بس والله كنت خايف 

صفيه : مالك يا بني قول

مسعد : من الاخر كده ، المدير ومدكور وسعاد بيبيعو الجثث اللي مالهاش اهل اللي المفروض بعد كده بتتدفن هما بياخدوهم وبيبيعوهم 

صفيه : وانت بقي ايه مصلحتك

مسعد : أنا لما بيكون في جثه هيبيعوها بنقلها بعربيه الاسعاف ، ولو قولت سر المدير هيموتني وده شئ سهل بالنسباله

صفيه : أنا مش عارفه اقولك ايه غير أننا لازم نشوف حل ، دي أمانه وبعدين حرام عليهم 

مسعد : عايز اسيب الشغل يا صفيه 

صفيه : مش هنسيب الشغل يا مسعد وهما هيروحو في داهيه .....

يتبع 

بكره اخر جزء يا بنات ، مستنيه رأيكم وتفاعلكم وتشجيعكم ليا❤❤

تعليقات

التنقل السريع