القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه شمس غداره الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول

روايه شمس غداره الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول 

روايه شمس غداره الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول


شمس غداره الحلقه الخامسه 

#بقلم دوداا حوده
حسين :اي قله الذوق دي في حد يدخل كده 
شمس :انا خبط والله 
كوثر :حصل خير لا والله ماقلش حاجه 
شمس :انا اسفه بعد اذنكم
كوثر :ليه كده يا حسين 
حسين :ينفع تدخل كده 
كوثر :بس برضه مينفعش تقول ليها كده 
حسين :قومي يا كوثر اعملي ليا شاي
كوثر :حاضر من عنيا وخرجت كوثر برا 
وبعتت شمس رساله ل حسين 
شمس :حسين انا اسفه وندمانه علي اللي حصل مني والله وبعد موت امي انا قولت خلاص الإنسان بيروح في ثانيه بعد اذنك انا قفل واتس علشان مش قادره اسيطر علي دموعي
وبعدها دخلت كوثر 
كوثر :عامله تعيط في الصاله بجد يا حسين غلط اللي أنا عملته ده
حسين :خلاص بقي يا كوثر 
كوثر :مقولتش اليوم اللي خرجت فيه انا وماما اي اللي حصل 
حسين :ابدا مافيش كانت خرجت باين من ورا عصام علشان لقيتها طالعه بتتحسب علي السلم 
كوثر :ربنا يهديها يارب وطلعت الشقه شمس 
عصام :انتي جيتي يا حبيبتي 
شمس :عصام انا هبيع شقه امي 
عصام :حبيبتي انتي حره انا مالي 
شمس :وعايزه شقه ملك
عصام :ماهي شقه ماما موجوده لسه شقه تانيه 
شمس :عايزه شقه في مكان كويس 
عصام :انتي حره 
شمس : اه بس انت هتساعدني في الموضوع ده
عصام : قصدك يعني هبيع الشقه القديمه  واجبلك الشقه الجديده  اكيد يا حبيبتي هاعمل كده
شمس :لا طبعا مش قصدي كده قصدي انك هتاخد ورثك و هنجيب شقه كبيره حلوه يعني احنا الاثنين
عصام : منين يا شمس مش فاهم
شمس :من البيت اللي احنا عايشين فيه ده بيت قديم هنعيش فيه ليه
عصام: لا طبعا مش هينفع انت عايزني ابيع بيت ابويا
شمس :اه عايزه تبيع ابيت ابوك البيت القديم اللي ما لوش لازمه وانا وانت نحط فلوسنا مع بعض ونجيب شقه ونعمل مشروع وتبقى شغال كده بمزاجك
عجبك يعني صاحب الشغل اللي بيتامر فيك كل شويه وانت مش مرتاح
عصام: اه والله يا شمس عندك حق بس حسين مش هوافق موضوع ده ولا ماما كمان
شمس : حبيبي ده نصيبك ورثك ما حدش ليه  دعوه به اللي عايز يشتري يشتري هو
عصام : طيب  سيبيني افكر في الموضوع
شمس :عقبال ما بيعشقه ماما تكون انت فكرت وعلى فكره الشقه الجديده هتكون باسمي
عصام: وانا وانت ايه شمس ما واحد بس سيبيني بس اشوف انا هعرف اقنع حسين بالموضوع ده ازاي
شمس :اه بس ما تقوليش ان انا اللي قلت لك الموضوع ده قول انت مش مرتاح في شغلك وعايز تعمل مشروع وشمس كثر خيرها هتقعدني في شقه امها لحد ما نشوف مكان نقعد في احنا الاثنين
عصام : خلاص ماشي وتاني يوم جه عصام بدري عن ميعاده 
الام: ايه ده انت جاي بدري  ليه يا  عصام في حاجه حصلت في الشغل ولا ايه
عصام :خلاص زهقت من كل واحد يتحكم في شويه انا سبت الشغل يا ماما خلاص مش عارف بجد هاعمل ايه
الام : تعال بس يا حبيبي واهدي كده تعالى واحنا هنتصرف
عصام : انا مش هيشتغل على حد ثاني انا هاعمل مشروع لنفسي
شمس : و هتجيب فلوس المشروع منين يا حبيبي
عصام : بعد اذنك يا شمس هينفع نقعد في شقه مامتك اليومين دول
شمس : بتستاذني شقه مامتي  شقتك يا حبيبي بس ليه يعني ومالها شقتنا
حسين : مش فاهم كلامك ياعصام و شقتك ناوي تعمل فيها اي  ناوي بيع شقتك
عصام : ليه هو كان نصيبي شقه ولا ايه هو مش البيت كله بتاعنا احنا الاثنين وماما طبعا 
كوثر : يا نهار اسود يا عصام انت عايز تبيع نصيبك في البيت
عصام : اسود ليه هو مش حقي ولا ايه انا مش مرتاح في الشغل ومش اقعد عند امراتي
حسين : انت اكيد اتجننت  نت انت عارف ان صعب على امك ان هي تبيع البيت ده
عصام:والله انا قلت اللي عندي وعلى فكره ما فيش مشتري  هيرضى بنصف البيت
حسين : وانت كمان شفت مشتري لا ده انت جاهز قوي
عصام : يلا بينا يا شمس لو سمحت نطلع شقتنا 
كوثر : لا مش مصدقه معقول ده عصام 
حسين: لا طبعا صدقي كنت متوقع حاجه زي كده على فكره
وطلعت شمس وكلمت حسين علي الواتس 
شمس : حسين انصدمت من رد فعل عصام وعمالها كلمه بيزعق فيا بس انا هحاول اكلمه مش هينفع نتفرق ونسيب البيت
حسين عمل ليها بلوك وعدا اسبوع وعصام مش بينزل تحت 
ونزلت شمس 
شمس : ماما عصام عايز يبيع شقه مامتي انا كمان
الام : محسن ماله بمالك يا حبيبتي لو مش موافقه افرضي 
شمس : انا باحب عصام جدا وما ينفعش اقوله لا وعمال يقول لها باذن الله هاخدلك  شقه اكبر
الام: خلاص عادي لعوض منه العوض في ابني
كوثر :انا مش هسيب البيت ده مهما يحصل 
الام:ملوش لازمه الكلام عصام اتغير ومش عايزه الموضوع يكون في قواضي ومحاكم 
كوثر :ممكن عصام يعمل كده
الان :اه طبعا وعدا شهر وفعلا باعو البيت وكل واحد خد شقه 
حسين :مش عايزك تزعلي يا امي 
الام:مش زعلانه يا حبيبي 
كوثر :بكره نحب البيت ده اكتر من التاني 
حسين :يلا قومي حضري الاكل
كوثر :عنيا يا حبيبي وقامت ودخلت الان تنام شويه 
وفي شقه عصام 
عصام :كانت عندك حق يا شمس اهي دي العيشه اللي بجد
شمس ': اسمع كلامي انت بس وانا اخليك زي الملوك يا شهريار
عصام : هههههههههههه حلوه شهريار دي يا شهرزاد
شمس : المهم انت فكرت في مشروع ولا لسه
عصام : والله بافكر يا شمس
شمس : عندي مشروع ليك هيخليك تكسب ذهب
عصام: خلاص انا من هنا ورايح هامشي وراكي وانا مغمض عيني
شمس : حبيبي يا عصام
عصام :اعملي حسابك هاروح بالليل عند حسين عشان نجيب ماما تقعد هنا يومين
شمس :مامتك علي  عيني وعلى راسي بس بسرعه كده احنا لسه يادوب ناقلين النهارده في الشقه
عصام :بصراحه انا عايز نصيب ماما معيا في المشروع اللي انا بافكر فيه وانا عارف ان الفلوس  اللي معيا مش هتكفي معي وانا واثق ان حسين ما اخدتش من فلوس ماما حاجه
شمس : ومعقول مامتك هتديك الفلوس دي بعد اللي انت عملته
عصام: انت ما تعرفيش ماما يا شمس بتحبني قد ايه
شمس : مش ابنها ربنا يخليك يا حبيبي وراحوا بليل عند حسين 
عصام : شقتك حلوه قوي يا حسين
حسين : شكرا ايه الحقنا وحشناكم بسرعه كده
كوثر بصوت واطي : حسين معلش اهدي عشان ماما ما تزعلش
عصام: انا جاي اخد ماما للشقه الجديده بتاعتي
كوثر : مش هيحصل طبعا ماما مش هتمشي من هنا وتسيبني
شمس : ليه يا كوثر هي مش رايحه بيت ابنها
حسين : ده الاساس ده بيتها 
عصام : قصدك ايه بكلامك ده يا حسين يعني شقتي مش بيتها
حسين: مش انت باعت البيت علشان تعمل مشروع والشقه دي بفلوس مراتك امي ما تقعدش بفلوس مراتك
شمس : والله العظيم انا ما هامشي من هنا غير ماما شقه ايه اللي انت بتتكلم على فلوس عصام فلوسي فلوسي فلوس عصام
الام : تعال يا حسين عايزاك جواه دقيقه واحده ودخلت الام وحسين الاوضه
حسين: اوعى يا امي تقول انك موافقه انك تروحي هناك
الام : حبيبي والله بكره لا بقى هنا بس بالله عليك مش عايزه ازعل اخوك
حسين: انت يا امي اللي بتقول الكلام ده
الام : ابني مهما عمل هو ابني
حسين: لا يا امي مش موافق
الام : لو بتحبني عشان خاطري خليني اروح النهارده وبكره هاجي مش عايزه البنت دي تملي دماغه ان احنا بعنا 
حسين : بأس ايد مامته اللي تشوفيه يا حبيبتي انا ما يهونش على زعلك
الام : بدعي لك في كل صلاه يا حبيبي ربنا يخليك لي وما يحرمني منك ابدا
حسين : ولا منك يا ست الحبايب
وخرجت وفعلا راحت معاهم وتاني يوم صحي عصام بدري 
شمس : انت رايح فين يا عصام بدري كده
عصام : نازل  قابل واحد زميلي هيساعدنا في المشروع اللي انتي قلتي  عليه
شمس : ماشي اطفي النور وراك عايزه انام ونزل عصام وقامت الام تعمل كوريا شاي وقع منها المج صحيت شمس
شمس :يا نهار اسود انت عارفه المجات  دي بكام  عشان توقعي واحد كده منهم
الام : انا اسفه والله يا حبيبتي ما اقصدش
شمس : اوعى بقى كده عشان الم الازاز ده يخرب بيت العمي  على الصبح الجزء السادس ع صفحتي
علق ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا 
تابع صفحتي

تعليقات

التنقل السريع